Ničím zajímavý energetický nápoj Tiger
- 7. prosince 2015
- Energetické nápoje
Výrobce: | MASPEX Czech s.r.o. |
Objem: | 500 ml |
Obal: | Plechovka |
Název: | Tiger energy drink |
Příchuť: | Energetický nápoj |
Typ nápoje: | Energetický nápoj |
Přibližná cena: | 27 Kč (za 100ml 5.4 Kč) |
Energetická hodnota: | 197 kJ (46 kcal) ve 100ml |
Koupeno: | Česká republika |
Vyrobeno: | Evropa |
Už je to nějaký čas, co běžely masivní reklamy na energy drink jménem Tiger. Pravda, název nemá žádné bůhvíjak originelní jméno a ani etiketou v regálech obchodů nijak nevyčnívá. A tak jsem si říkal, třeba bude zajímavě chutnat. Třeba…
V Čechách limonádu Tiger prodává společnost MASPEX Czech s.r.o. Ano ta, jenž nabízí džusy Relax. Nápoj tedy pochází z Polska. Hned v první moment vidím množství cukrů – 11 g na 100 ml. Celkem hodně, že? Zase ta typická maspexová finta typu – sladíme buď cukrem, nebo glukózo–fruktózo todleto. Podle písmene D nebo G hned vedle datumu spotřeby na dně plechovky. A dnes je to poprvé, co mám nápoj od MASPEXU slazený cukrem. To oslávím. Složení jinak neobsahuje jedinou vyjímečnost. Alespoň kapku šťávy, nebo extraktů z bylinek... nic. Překvapují mě dvě barviva místo jednoho nejčastěji používaného karamelového barviva. Ale rozhodně chválím pasteraci namísto oblíbených konzervantů benzoanu a sorbanu. Ve složení samozřejmě nechybí doporučení nemíchat s alkoholem a nepodávat těhotným ženám. Trošku mě pobavila hláška "pijte s rozumem". To jako znamená copak přesně?
Jak typické... Karalelovou barvou lehce přitmavena nasycená voda plná cukrů a kyselostí. Při cvaknutí víčka plechovky ucítíte klasickou energydrink vůni nijak zajímavou. Obyčejné rozmočené tictacy nebo cokoliv bombonovitého šmrcnutého mýdlem, či aviváží. Není to vyloženě odpudivé, ale víte o čem mluvím, pokud jde o základní odér limonád nazývaných marketingově energy drink. Po klasické barvě a vůni, klasická chuť. Cukry překvapivě pocitově tolik nedominují. Nápoj mi přijde více kyselý než ostatní konkurentní, alespoň ve skupině oněch základních chutí. Úroveň nasycení se mi zdá docela vyvážená, ani málo, ani moc. Žádná štiplavost způsobená velkým množství bublinek na jazyku se nekoná. Menší kyselá pachuť po polknutí nijak nepřekvapí, ale celkový pocit na jazyku to nijak nenarušuje. Jak by také mohla, když je chuť nezajímavá, typická, nudná... Přesto nechutná tak, že by jste si řekli "fuj", to už pít nebudu. Při malém množství, jenž vždy během psaní článku ochutnávám, rychle ve skleničce zteplá. Víte co chci říci že? Nikdy nepít nevychlazené!
Ani etiketou mě Tiger nezaujal. Hlava zvířete mi přijde dobře zpracovaná, ale málo výrazná. Na modrém pozadí stříbrná a šedivomodrá barva prostě zanikají. Chápu, třeba to byl účel, ale když se podíváte na hromadu podobných nápojů vedle sebe, tahle etiketa prostě neprodá. I nápis by se slušelo nějak obzvláštnit. Originálnější fond ve stylu dravosti kočkovité šelmy, nebo cokoliv. Měl bych pár nápadů. Stejně tak bych dal jinou barvu, aby nápis zahlédlo oko spotřebitele hned, co se postaví k regálu s energy drinky. Na druhou stranu... jde o obyčejný nápoj nijak zajímavý jak svým složením, tak ani svojí chutí, či alespoň naposledy zmíněnou vizáží plechovkového obalu, takže? Bych měl mlčet a pouze dokončit tento článek. Vy odvážní, co jste schopní vypít celou půlitrovku připomínám nápis na zadní části etikety: "Pijte s rozumem"!
Složení: voda, cukr (D) a/anebo glukózo–fruktózový sirup (G), regulátor kyselosti: kyselina citrónová a citronan sodný, oxid uhličitý, taurin (0,4%), aroma, kofein (0,03%), inositol (0,02%), barviva: E101, E150d; vitamin: niacin, kyselina pantothenová, vitamin B6, vaitamin B12. D,G – v závislosti na použité surovině: viz potisk na dně obalu.